Fråga 1
Jag fick mejl från er med en länk för att ladda ner distanskursen. Tyvärr hann jag inte att ladda ner kursen i tid och nu fungerar inte länken för nedladdning.
Svar
Länken för nedladdning av distanskursen fungerar i fem dagar efter att du har mottagit mejlet. Efter fem dagar ändras länken. Vi kan mejla dig en ny länk för nedladdning. Det ingår en administrationsavgift på 25 kr. Gör så här. Swisha 25 kr till 123 621 4894 (betalningsmottagare: TAHARA) och uppge som meddelande vilken kurs du vill ha nedladdningslänk till på nytt. Inom 24 timmar skickas en ny nedladdningslänk till dig.
Fråga 2
Jag har laddat ner distanskursen som en datorfil till min hemdator. Vad gör jag nu?
Svar
Distanskurserna består av flera mp3-filer som är komprimerade i en zip-fil. Du behöver packa upp och extrahera mp3-filerna. Detta gör du lättast på ett av följande två sätt om du har Windows:
- Om du vill packa upp en enda fil eller mapp öppnar du den komprimerade mappen och drar sedan filen eller mappen från den komprimerade mappen till en ny plats.
- Om du vill packa upp allt innehåll i den komprimerade mappen, håller du ned (eller högerklickar) på mappen, väljer Extrahera alla och följer sedan anvisningarna.
Du kan även följa anvisningarna i följande YouTube-klipp.
Fråga 3
Jag har inte fått något mejl med en länk för att ladda ner distanskursen. Vad gör jag nu?
Svar
Titta i din skräppostmapp om du inte fått returmejl med länk inom 24 timmar efter att du beställt distanskursen.
Fråga 4
Jag har inte Swish. Hur kan jag betala istället?
Svar
Om du inte kan betala via Swish var god och kontakta oss så löser vi det genom ett annat betalningssätt.